Bioaktiivisia B-vitamiineja hyvinvointisi tueksi

Olet sitä, mitä imeytät - et niinkään sitä, mitä syöt. Toteamus pätee tietysti myös vitamiineihin; vain ne edistävät terveyttämme, jotka kehomme pystyy hyödyntämään. Vitatabs Active B Natural -vitamiinivalmisteessa kaikki kahdeksan tuiki tärkeää B-vitamiinia ovat luonnollisessa aktiivimuodossa koentsyymeihin sitoutuneina. Kun keho pystyy ottamaan vitamiineista kaiken ilon irti, ei niitä tule syödyksi turhaan.

Vitamiininsa kannattaa nauttia aktiivisessa muodossa. Silloin kehomme tunnistaa ne ravinnoksi ja pystyy niitä siksi myös hyödyntämään.

Luonnollisessa muodossaan vitamiinit imeytyvät erinomaisesti sekä vaikuttavat kehossamme pidempään ja laajemmin kuin synteettiset vitamiinimuodot. On tutkittu, että patentoidun koostumuksen ja valmistusmnetelmän ansiosta Vitatabs Active B Natural -ravintolisän Panmol® B-Complexin sisältämät B-vitamiinit imeytyvät elimistön hyödyksi jopa neljä kertaa synteettisiä B-vitamiineja tehokkaammin.

Varsin monipuolinen B-vitamiinilisä on erinomainen valinta stressaajille, väsyneille, toipilaille, urheilijoille - ja ihan kaikille, jotka tahtovat lisätä elinvoimaa elämässään.

Kannattaa muistaa, että B12-vitamiinia lukuun ottamatta B-vitamiinit ovat vesiliukoisia, eivätkä ne siten varastoidu elimistöön. B-vitamiineja onkin saatava kehonsa käyttöön ihan jatkuvasti. B-vitamiinien tärkein lähde on luonnollisesti monipuolinen ja ravinnetiheä ruoka mutta etenkin lisääntyneen tarpeen aikana kannattaa saantia täydentää laadukkaalla B-vitamiinilisällä. Ja tässä on sinulle sellainen!

Kvinoa “vitamiinitehtaana”

 Vitatabs Active B Natural -ravintolisän erinomaisuuden salaisuus on kvinoasta valmistettu Panmol® B-Complex -uute jossa kaikki kahdeksan B-vitamiinia ovat luonnollisessa orgaanisessa aktiivimuodossa.

Patentoidussa uutteessa kvinoa toimii ikään kuin ”vitamiinitehtaana” imien B-vitamiineja soluihinsa ja muuntaen vitamiinit aktiiviseen muotoon. Tämän jälkeen kvinoan idut pestään, kuivataan, jauhetaan, puhdistetaan hellävaraisesti ja standardoidaan sisältämään täsmällinen määrä kutakin B-vitamiinia.

Koska “Andien aarteeksikin” kutsuttu kvinoa on tehnyt tärkeän työn puolestasi, sinä voit ottaa rennosti ja nauttia erinomaisesti imeytyvät B-vitamiinit tehokkaasti ja varsin vaivattomasti. Hyvinvointiasi tukemassa ovat B1-, B2-, B3-, B5, B6- ja B12-vitamiinit sekä foolihappo (eli B9-vitamiini) ja biotiini (eli B7-vitamiini). Nauti siis 1-2 kapselia päivässä ja totea tämän Suomessa valmistetun ravintolisän teho ihan itse!

B-vitamiinien hyödyt terveytesi tukena

B1-vitamiini eli tiamiini edistää hermoston toimintaa, psykologisia toimintoja, sydämen toimintaa sekä energia-aineenvaihduntaa.

B1-vitamiinia sisältävät mm. ravintohiivahiutaleet, vehnänalkiot, täysjyväriisi, auringonkukansiemenet, pavut, pähkinät, liha, kala ja täysjyvävilja.

B2-vitamiini eli riboflaviini edistää energia-aineenvaihduntaa, hermoston toimintaa sekä punaisten verisolujen että limakalvojen pysymistä normaaleina. B2-vitamiini edistää ihon ja näön pysymistä normaalina sekä raudan normaalia aineenvaihduntaa ja solujen suojaamista hapettumisstressiltä. Eikä tässä vielä kaikki: riboflaviini auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta.

B2-vitamiinia saa esimerkiksi kananmunasta, vihreistä lehtivihanneksista, pavuista, ravintohiivahiutaleista, maksasta sekä liha- ja maitotuotteista.

B3-vitamiini eli niasiini edistää psykologisia toimintoja, hermoston toimintaa, energia-aineenvaihduntaa sekä niin ihon kuin limakalvojenkin pysymistä normaaleina. B2-vitamiinin tavoin myös B3-vitamiini auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta.

B3-vitamiinia sisältävät esimerkiksi ravintohiivahiutaleet, maksa, liha, kala, pähkinät ja pavut.

B5-vitamiini eli pantoteenihappo edistää steroidihormonien, D-vitamiinin ja joidenkin hermovälittäjäaineiden normaalia synteesiä ja aineenvaihduntaa sekä energia-aineenvaihduntaa. B5-vitamiini edistää myös henkistä suorituskykyä ja auttaa taistelemaan väsymystä ja uupumusta vastaan.

B5-vitamiinin lähteitä ovat esimerkiksi ravintohiivahiutaleet, maksa, munuaiset, palkokasvit, kananmuna, maitotuotteet ja täysjyvävilja.

B6-vitamiini eli pyridoksiini edistää hormonitoiminnan säätelyä,  immuunijärjestelmän toimintaa, homokysteiinin aineenvaihduntaa, psykologisia toimintoja, hermoston toimintaa, energia-aineenvaihduntaa ja kysteiinin synteesiä. B6-vitamiini edistää myös veren punasolujen muodostumista ja proteiini- ja glykogeeniaineenvaihduntaa. Kaiken tämän lisäksi B6-vitamiini auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta.

B6-vitamiinia saa esimerkiksi sardiineista, lohesta, sillistä, maksasta, saksanpähkinöistä, ravintohiivahiutaleista, täysjyväviljasta, linsseistä, banaanista ja kesäkurpitsasta.

B7-vitamiinia eli biotiinia on kutsuttu “kauneusvitamiiniksi”, koska se edistää hiusten, ihon ja limakalvojen pysymistä normaaleina. Tämän lisäksi biotiini edistää hermoston toimintaa, psykologisia toimintoja, energia-aineenvaihduntaa ja makroravintoaineiden aineenvaihduntaa.

B7-vitamiinia eli biotiinia saa kehonsa käyttöön esimerkiksi ravintohiivahiutaleista, maksasta, munuaisista, vehnänalkioista, kananmunasta, soijapavuista ja pinaatista.

B9-vitamiini eli foolihappo (folaatti) edistää raskauden aikaista kudosten kasvua, aminohapposynteesiä, veren muodostumista, homokysteiinin aineenvaihduntaa, psykologisia toimintoja ja immuunijärjestelmän normaalia toimintaa.
Folaatti auttaa myös vähentämään väsymystä ja uupumusta. Lisäksi se osallistuu solujen jakautumisprosessiin.

Folaattia saa pistellyksi poskeensa esimerkiksi maksasta, pinaatista ja parsakaalista.

B12-vitamiini eli kobalamiini edistää hermoston toimintaa, psykologisia toimintoja, energia-aineenvaihduntaa, homokysteiinin aineenvaihduntaa, veren punasolujen muodostumista ja immuunijärjestelmän normaalia toimintaa. Se auttaa myös vähentämään väsymystä ja uupumusta ja osallistuu solujen jakautumisprosessiin.

B12 on vitamiini, jota ei ole kasvikunnan tuotteissa lainkaan - ja siksi vegaanien tuleekin täydentää ravintoaan laadukkaan B12-lisällä.

Tietyt bakteerit muodostavat B12-vitamiinia eläinten ruoansulatusjärjestelmässä, josta se siirtyy edelleen eläinten kudoksiin. Siksi hyviä B12-vitamiinin lähteitä ovatkin eläinkunnan tuotteet, esimerkiksi munuaiset, maksa ja liha.

Osta tästä